Menu
RSS
Ponad 260 000 zł na fanaberie Burmistrza

Ponad 260 000 zł na fanaberie Burmistrza

  • Mateusz

5. października 2015 roku, w trakcie XIII sesji Rady Miejskiej w Opocznie uchwalono zmiany w budżecie Gminy Opoczno na rok 2015. Punkt ten wprowadzony został do harmonogramu obrad na początku posiedzenia na wniosek Burmistrza Opoczna.

Ponad 260 000 zł na fanaberie Burmistrza

Jak wynika z przyjętej uchwały, 190 000 złotych przewidziano na budowę fontanny przed Miejskim Domem Kultury, zaś 73 000 złotych zabezpieczono na zagospodarowanie terenu przy budynku Urzędu Miejskiego.

Dwie wymienione wyżej pozycje pojawiły się już w zmianach uchwalonych 28. sierpnia, jednakże podczas ostatniej sesji o 30 tysięcy zwiększono kwotę przeznaczoną na budowę wodotrysku.

10. września 2015 roku, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Opocznie opublikowane zostało ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na budowę fontanny przed Miejskim Domem Kultury w Opocznie. Fontanna wyłożona płytkami granitowymi ma mieć wymiary 8x4 metry, zaś strumień wody ma być podświetlany lampami led rgb. Kilka dni temu upłynął termin składania ofert. Rozstrzygnięcie przetargu powinno nastąpić najpóźniej 25. października.

Kolejną kontrowersyjną „inwestycją”, nad którą prace rozpoczęto tydzień temu, jest zagospodarowanie terenu przy Urzędzie Miejskim w Opocznie. Jej celem, jak poinformował Burmistrz, jest odsłonięcie zabytkowego pałacu. Dotychczas usunięto stare ogrodzenie oraz drzewa otaczające budynek magistratu. Docelowo teren ma zostać wyłożony kostką betonową i oświetlony latarniami nawiązującymi swoim stylem do pałacu. Dodatkowo zainstalowane zostaną reflektory oświetlające pałacyk po zmierzchu. Na wybetonowanym placu pojawić się mają ławki i stojaki na rowery.

I może nie byłoby nic zdrożnego w tych, poprawiających wizerunek miasta, inwestycjach, o których tak wiele miejsca poświęciłem na łamach portalu, gdyby nie to, że budżet Gminy świeci pustkami, zaś w najbliższym czasie Gminie przyjdzie oddać Zarządowi Województwa Łódzkiego 3.5 miliona złotych tytułem nieprawidłowości przy projektach współfinansowanych z funduszy europejskich oraz 3 miliony złotych zaległości ZSS nr 1 w Opocznie wobec ZUS.

Inną rzeczą, która może trąci absurdem jest wycięcie drzew i planowane wybetonowanie terenu przed Urzędem Miejskim, podczas gdy w innym miejscu likwiduje się miejsca parkingowe, zastępując je trawnikami, tłumacząc decyzję zbyt małą ilością zieleni w mieście.

Kolejną znaczącą zmianą w budżecie Gminy Opoczno na rok bieżący jest zwiększenie do 2 058 000 zł kwoty związanej z przebudową skrzyżowania ulic Inowłodzkiej, Kwiatowej, Włodzimierza Perzyńskiego oraz Edmunda Biernackiego na skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Podczas prac pojawiła się konieczność przebudowy kanalizacji burzowej, która ma kosztować Gminę 138 tys. zł.

Wszystko wskazuje na to, że nie jest to koniec niespodziewanych wydatków. Na stronie Urzędu Miejskiego w Opocznie możemy bowiem przeczytać o planach związanych z Pegazem, którego stan techniczny zaczyna budzić zastrzeżenia. Na razie nie wiadomo, czy Pegaz będzie remontowany, czy zastąpi go nowa, wykonana z brązu rzeźba przedstawiająca Hubala na koniu.

Za przyjęciem zmian w budżecie głosowało 16 radnych. Czworo radnych nie głosowało.

Załącznik:

 

Dodaj komentarz

Zanim napiszesz komentarz, zapoznaj się z Regulaminem korzystania z Portalu.

Komentarze są moderowane. Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu go przez moderatora.
Nie będą publikowane komentarze zawierające treści sprzeczne z obowiązującym prawem, treści naruszające prawa osób trzecich, stanowiące materiały informacyjne, reklamowe lub promocyjne oraz zawierające odnośniki do innych stron. Nie będą również akceptowane wypowiedzi zawierające wulgaryzmy, również w formie skrótu, bądź wykropkowane.

Nie będą publikowane komentarze pisane w całości lub fragmentami wyłącznie dużymi literami. Używanie Caps Locka uznawane jest za krzyk.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za opinie wyrażane przez czytelników w komentarzach.

Kod antyspamowy
Odśwież

Komentarze  

-18 # Jęczęć każdy możeKolo Xolo 2015-11-10 00:45
Czytam tą krytykę fontanny i śmiać mi się chce. Dokładnie ta sama mentalność, która o włos nie sprawiła że zamiast zalewu byłby kolejny market. Bo przecież cóż jest ważniejszego na tym świecie jak nie korporacyjna łaska? Pański gest, dzięki któremu przybędą kolejne miejsca pracy z groszową pensją?

Ludzie ocknijta się (że tak użyję odmiany bliższej tutejszym komentatorom), przecież i tak będziecie jęczeć i wyjeżdżać do Anglii bo żaden INWESTOR, na którego zmiłowanie tak czekacie nie da w takiej pipidówie większych zarobków!
Od tego są takie dziury jak Opoczno by istniała tania siła robocza która z radością przyjmie każdą pożal się boże inwestycję.
I od tego są właśnie tacy jak wy, którzy zawsze będą jęczeć zamiast zastanowić się gdzie tak NAPRAWDĘ leży problem.

Bo to nie fontanna nim jest, która jak tylko się pojawi stanie się towarzyskim centrum spotkań oblepionym przez mieszkańców.

Jeśli bowiem cała nadzieja tutejszych krytykantów na lepsze jutro opiera się na zdobywaniu łaski inwestorów to naprawdę żal mi was i tego miejsca.
Ale jeszcze bardziej przeraża mnie to że burmistrz ugnie się pod tą presją i zacznie biegać za magicznymi inwestorami z kasą dla was. Za kolejnym Sołowowem, który da wam powąchać pieniądze z daleka.

Naprawdę tego nie kapuję jak łatwo wkłada się te wszystkie cudaczne rzeczy ludziom do głowy. Skąd te pragnienie pracy na innych?
Może klucz nie leży w szukaniu czyjejś łaski ale w lokalnej organizacji?

Czymś z pozoru trudniejszym. Niezrozumiałym dla tutejszego "wiejskiego" człowieka.
Może zamiast łykać medialną papkę o inwestorach, aniołach zbawienia dzisiejszych czasów to należałoby się zastanowić o co tak naprawdę w tym biega?
Jak to jest że ludzie chcą pracować. Że wystarczy dać ludziom pracę a błyskawicznie wytworzą wszelkie dobra? Czyż nie należałoby tego przemyśleć? Czyż nie lepiej byłoby stworzyć czegoś umożliwi wytwarzanie tych dóbr dla nas? Dla mieszkańca Opoczna? Czegoś co sprawi że cała praca wróci do pracującego zamiast pójść prawie w całości na rzecz kogoś obcego?

Ja wiem że to może być trudne ale jest tak tylko dlatego bo w obecnym świecie panuje już swoista religia. Z dogmatami w postaci inwestorów itp. Z polityczną poprawnością i kultem pieniądza. Z niewolniczo skrzywionym przez pieniądz myśleniem. Jeśli jednak uda wam się (oraz burmistrzowi) wyłamać się z tych schematów. Oraz wrócić do korzeni. Przemyśleć od początku na czym polega problem to może niemożliwe stanie się możliwe.

I fontanna stanie się cenniejsza od inwestorów, którzy mają was w dupie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+36 # nie moje to rozdajęopocznianka 2015-11-04 21:59
w Opocznie mamy prawie Wenecję na Spacerowej i co roku spada z budżetu na remont tego kawałka drogi.........a le na fontannę jest mimo że nie było jej w planach na ten rok...........a gdzie gaz ziemny w blokach w centrum miasta brak ale fontanna będzie......... aby tak dalej........mo że tramwaj się marzy Panu Burmistrzowi... ............... ............... ........to trzeba spełnić takie marzenie....... a gdzie praca dla młodych i nowe zakłady pracy.......... ...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
-5 # RE: nie moje to rozdajęJacek 2015-11-06 10:25
To musisz Jadziu w czasie deszczu wchodzić do klatki schodowej od strony ulicy Biernackiego.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+5 # miny bezcenneobserwator 2015-11-01 22:09
miny tych radnych bezcenne;zrobię portret i oprawię w ramkę ,a jak uzbieram więcej podobnych do tej fotografii to napiszę książkę i wydam przy pomocy finansowej gminy Opoczno .A książka będzie mieć tytuł "Opoczyńskie wspomnienia"
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+17 # FanaberieAs Pik 2015-10-25 23:42
Cóż można powiedzieć, może nie jest ot czas na tego typu zbytkowne nakłady. Głównym zadaniem władz miasta i gminy winno być, stworzenie przyjaznego potencjalnym inwestorom klimatu do inwestowania. Niestety coś mi się widzi, że Burmistrz zapomniał o tym. Może w takim razie powinien wzorem Billa Clintona postawić sobie na biurku tabliczkę z napisem "Gospodarka głupku!!!".
Redaktor, podobnie zresztą jak i ja osobiście byliśmy za zmianami w Opocznie, tylko czy postawiliśmy na właściwego człowieka. Przepraszam bardzo ale symbolami to się garnka nie napełni.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+10 # jutro sesja nazwyczajnaradny bezradny 2015-10-21 22:06
Redaktorze jutro sesja nadzwyczajna a Pan śpisz.
Należy ludziom dać chleba i igrzysk , a wnioski niech sami wyciągają , o ile oczywiście potrafią
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+8 # RE: jutro sesja nazwyczajnaRedakcja 2015-10-21 22:22
Mysi być bardzo tajna, bo ani nie dotarło do mnie żadne powiadomienie, ani nie ma informacji na BIP'ie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+13 # RE: Ponad 260 000 zł na fanaberie Burmistrzaodp 2015-10-14 18:15
Muszla koncertowa została zamieniona na muszlę klozetową było otwarcie w szkole.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+5 # babilonskisyste mniewolniczykatolickanaukaspolec 2015-10-13 11:15
Moralność to achillesowa pięta u zarządzających.

Muszą oni być przebiegli i kłamliwi,

a kandydaci na stanowiska administracyjne , usłużni i posłuszni.





Bolszewiki zaprzedali Rosję, zamęczyli rodzinę carska, zbeszcześcili świątynie, relikwie, cerkwie, a co robił naród? Niechby chociaż milczał! Nie, on sam pomagał podpalić Rosję na wszystkich rogach, a nas spotykał kulomiotami.

Aaaa teraz, teraz gdy bolszewicy zgięli go samemu w róg barani, zaciska mordę i robi ponurą twarz.

Robi ponurą twarz, ale liże nogi nowego pana...

Wszystkie narody będą robić to samo, gdy przyjdzie Azja. Zobaczysz!

Józef Mackiewicz - Lewa wolna
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+50 # Co z budowa ulicOpocznianka 2015-10-09 22:07
W obietnicach przedwyborczych proritetem Nowego Burmistrza miały byc drogi i ulice ale jakoś tego gołym okiem nie widać na obrzezach miasta jest wiele ulic wołajacych o pomste do nieba ale Radni podejmuja Uchwałę o budowei fonntanny króra będzie czynna pewenie tylko latem a z dróg niestety korzysta się cały rok i jak tu mówic ogospodarności władz nasego miasta
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+17 # a co z muszlą koncertowąMatylda 2015-10-09 21:40
Pamiętam,z kampanii przedwyborczej obecnego p.burmistrza,że miała powstać muszla koncertowa z całą otoczką,a o fontannie to pierwsze słyszę.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+50 # NA WYKUP PLACU ZABAW NIE BYŁO PIENIĘDZY !!!Mariusz 2015-10-09 15:33
Mam pytanie do radnych i Pana Burmistrza może ktoś z nim wypowie się na temat finansów miasta.
Czy to jest normalne że na wykupienie placu zabaw przy ulicy Kopernika nie było pieniędzy a na niepotrzebne nikomu fontanny pieniądze się znalazły? Czy uśmiech kilkudziesięciu dzieci które dobrze się bawiły na placu zabaw nie jest ważniejszy od fontanny? Jak tak można postępować !!! Panie Burmistrzu za takie rzeczy będzie Pan rozliczony przy następnych wyborach. Mój głos Pan stracił. Proszę się zastanowić nad kolejnymi durnymi pomysłami. Szkoda że nam mieszkańcom mydlił Pan oczy że uda uratować się plac zabaw. Ostatnim Pana słowem było : "MIASTO NIE MA PIENIĘDZY" co jak widać okazało się zwykłym KŁAMSTWEM !!!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+2 # Hubaljanek 2015-10-09 10:23
Panowie Hubal jest wg mojej oceny postacią kontrowersyjną.
Jako oficer Wojska Polskiego nie do końca wykonał rozkazy przełożonych. Po drugie jego poczynania w terenie budziły wiele zastrzeżeń. Tak uwielbiany przez powiat t i gminy Pan Hubal spowodował że zostało po przejściu jego oddziału zamordowane przez Niemców kilkaset niewinnych ludzi i zostały ich obejścia spalone. Już nie będę pisał innych nieprzyjemnych zachowaniach. W tej sytuacji przy tak niejednoznaczne j postaci nie widzę możliwości budowy pomnika w Opocznie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+8 # HubalRobert 2015-10-20 14:35
To, że prusacy mordowali to wina Hubala? W takim razie każdy opór wobec okupanta nie miał sensu, bo pociągał niewinne niczemu ofiary. Biała flaga i święty spokój. Nie obarczaj winą za morderstwa Hubala. Miej pretensje do Anglii i Francji, że mamili pomocą, której nigdy nie mieli zamiaru udzielić. Hubal niestety im uwierzył i dlatego nie złożył broni.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+42 # a miało być lepiej..opocznianin 2015-10-08 14:02
Wszyscy razem piszecie że Burmistrz spełnia postulaty wyborcze.. bardzo fajnie! tylko pytam dlaczego nie realizuje innych podanych w programie założeń? tylko te gdzie wydaje się nasze pieniądze? Miały powstać nowe miejsca pracy.. Nowa komórka w UM od pozyskiwania funduszy europejskich oraz inwestorów - która miała być efektywna.. w przeciwieństwie do działania władz z kadencji wcześniejszej.. Osobiście sam chciałem zmiany w Opocznie ale myślałem że osoby które głośno mówią o pozytywnych zmianach mają jakiś pomysł na uzdrowienie naszego regionu. Dzisiaj muszę stwierdzić patrząc na podjęte decyzje, że nowa władza tylko bawi się naszym kosztem i odwdzięcza się tym którzy wspierali ich w wyborach.. Miało być lepiej.. Portal Opoczno.info ocenił tytułem art. tylko decyzje Burmistrza i radnych - a sami możemy ocenić czy takich właśnie zmian w naszym Opocznie chcieliśmy.. BEZ KOMENTARZA!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+18 # A co z ławeczką?kkk 2015-10-08 05:52
A dlaczego zdemontowano ławeczkę i pomnik Sygietyńskiego?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+11 # Ale o co chodziDo : Bartek 2015-10-07 23:26
Jak to się nic nie dzieje? Dzisiaj lądował helikopter medyczny (LPR ) na stadionie. A tak na marginesie to czy aministrator strony wie może coś na temat lądowiska dla helikopterów? Miało być gdzieś koło Januszewic a tu kolejne lądowanie w mieście.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
-5 # RE: Ale o co chodziBartek 2015-10-08 18:45
Mam na myśli fakt, że kiedy władza coś naobiecuje (rewitalizacja starego miasta) i nic w tym kierunku się nie wydarzy, sprawa ucichnie i nikt nie narzeka.

A narzekanie pojawia się, gdy pojawiają się wydatki związane np. z fontanną. Przecież normalne, że nikt nic za darmo nie zrobi. I to dotyczy "faneberii" związanych z ul. Biernackiego jak i niedoszłej rewitalizacji starego miasta.

Jak jest pomysł to każdy kibicuje, a jak trzeba wydać na niego kase, to już narzekanie.

Btw, jeśli lądowanie śmigłowca jest aż takim przełomowym wydarzeniem, to nic dziwnego że nazywają Opoczno wsią. Zleciało się pewnie gapiów całe tłumy...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+13 # RE: Ale o co chodzigonzo 2015-10-09 12:32
to może zamiast fontanny lepiej postawić jakiś stary helikopter żeby ludzie się oswoili z żelaznym ptakiem :D
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+5 # giZałoga Dżi 2015-10-13 01:22
To nie ptak to mechaniczny diabeł.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
-18 # RE: Ponad 260 000 zł na fanaberie BurmistrzaBartek 2015-10-07 15:51
Ten artykuł nie powinien być tak napisany - jest stronniczy. Media powinny przedstawiać sprawę taką jaką jest, a nie taką, jak osądza ją autor tekstu. Proszę wyszukać sobie na youtube: "Aleja Biernackiego - Nowe centrum Opoczna". Od dawna przedstawiany projekt zakładał fontannę przy MDK. Jest w projekcie? Będzie i w rzeczywistości. Poprzednicy obecnego burmistrza tylko projektowali: modernizacja zamku - temat rzeka, na youtube nagrania z wielu spotkań na ten temat. Modernizacja placu Kościuszki - taka sama historia. Co tam miało nie być. Parki, drzewa, ławki, wybrukowane ulice. I co - i nie ma.

Coś się zmienia - źle.
Nic się nie dzieje - sprawa ucichnie i jest OK ?

Co z wami, Opocznianie?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+50 # Do Tomasza KoperyLebowski 2015-10-07 02:57
Zobacz Pan !!! W Nowym Jorku Rada Miejska liczy 51 radnych. Nowy Jork zamieszkuje 8 213 839 osób (aglomeracja 22 mln) . Daje to 157 958,44 mieszkańców na jednego radnego. A teraz zadanie dla Pana. Rada Miejska w Opocznie liczy 21 radnych. Ile przypada na jednego opocznianina? I to jest dwór Pana Burmistrza + urzędnicy, których nie ubywa a miało. Opoczno jest małe i dziwi mnie dlaczego nikt z radnych nie widzi jakie są potrzeby tego miasta. Przyklepujecie większością "pomysły" Burmistrza. Gdzie wasza inicjatywa? Burmistrz bez waszej akceptacji nie może nic. Powtarzam NIC. A co do długów "Byłego Ojca Opoczna" to Radni mają dość instrumentów kontrolnych, żeby sprawdzić każdą złotówkę. Czy ktoś to sprawdzał za kadencji J.W. ? Robił co chciał a nikt z Radnych nawet nie raczył przeczytać Protokołu Regionalnej Izby Obrachunkowej czy Raportu Najwyższej Izby Kontroli. Tam już kilka lat temu było wiele odpowiedzi co się działo w mieście. Teraz wszyscy zdziwieni. Jestem ciekawy co wyleci z szafy przed następnymi wyborami. Podsumowując. TO WY RADNI ZAAKCEPTOWALIŚC IE TE POMYSŁY BURMISTRZA. Kropka. Jan Napisał ktoś niżej. Jesteście władzą uchwałodawczą a Burmistrz WYKONAWCZĄ. Niech Pan przekaże to innym Radnym bo później powiecie, że to Burmistrz. Nie to nie Burmistrz to Radni podnosząc rękę byli za tymi fontannami i czymś tam jeszcze. Ludzie uczcie się bo nawet nie wiecie jaki macie zakres praw i obowiązków. Tak to wygląda.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+7 # RE: Do Tomasza Koperyzły 2015-10-07 21:11
Rada nie bez kozery podnosi rękę za pomysłami burmistrza. W Radzie większość stanowi opozycja do niego, ci co za Jana Eksperta Dzielnego pozałatwiali sobie i "rodzinie" miejsca przy żłobach. Dlaczego urzędników nie ubywa, prezesów w spółkach miejskich itd. chyba to pytanie retoryczne? Gdzie pracują byli radni, ci którym się "nie udało" - pytanie retoryczne? Kiedy Rada popiera burmistrza, to wiedzą za jaką cenę. Fontanna fajna rzecz. Burmistrz wie co robi. Każdy przecież wie, że żeby spełniło się życzenie trzeba wrzucić do fontanny pieniążka. Ponieważ w Opocznie brakuje dobrej pracy, tęskniących za "dawnym porządkiem" to w fontannie spodziewam się sporo monet - a wtedy przychodzi burmistrz z szuflą i tym co zbierze spłaca długi. Trochę więcej uśmiechu życzę wszystkim, a będzie dobrze.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+33 # RE: Ponad 260 000 zł na fanaberie BurmistrzaOlaf 2015-10-06 20:52
Na szczęście nie mieszkam już w Opocznie i z tego co widzę nie dzieje się dobrze. Lepiej żeby ludzie klepali biedę ale przechodzili koło fontanny za grubą kasę. Moim zdaniem nie na tym polega promowanie miasta, a fontanna?? Pewnie skończy tak jak ta na placu Kościuszki pod którą tłum zbiera się ale tylko w Niedzielę przed mszą. Co z młodymi ludźmi którzy nie mają perspektywy na lepsze jutro więc wyjeżdżają a zostają tylko Ci którzy mają bogatych rodziców i znajomości. Chyba lepiej wybudować fontannę i wyciąć parę drzew, bo miasto musi być piękne ale niestety "puste". A tak na marginesie ciekawy jestem czy wycinka była legalna?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+14 # do OlafaBieda 2015-10-07 01:35
Masz racje Olaf 100 %, ktoś mądry kiedyś powiedział, ,,...że gdy w państwie bieda, to najbardziej ubożeje wtedy kultura", a ma się to tak, że kiedy społeczeństwo jest biedne wtedy nie może sobie pozwolić na uciechę z fontanny nie będzie uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych, nie będzie rozwijało swoich zainteresowań bo to są dobra luksusowe. Młodzi ludzie chcą pracy to po pierwsze, a potem jak najbardziej:par ku, fontanny, kino, galerii itd.. Nic dziwnego, że człowiek biedny nie potrafi cieszyć się z takich przywilejów. Zresztą fontanna to bardzo trefny pomysł, lepszy byłby park,a fontanna na środku ulicy nie wiem dla koga ma być? i jaka pełnić funkcje?. Kino np. dało by komuś pracę, a tej gejzer wody?. Kto młody to niech ucieka z tego miasta
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+25 # Tak trzymaćtubylec 2015-10-06 20:45
Panie Burmistrzu. Wreszcie Nasze miasto będzie miało wygląd. Tylko proszę też przy okazji zrobić porządek z państwem K. to i wizerunek PGK spółki urzędu miasta też wypięknieje. Ciekawe kiedy odbiór zmodernizowanej oczyszczalni? Chodzą słuchy, że 15.10 ale z tego co tam widać to są jeszcze w czarnej d...pie. Pewnie pan K zadbał o to by funkcjonowała jak ZUO w Różannie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+23 # Tak trzymaCOpocznianka 2015-10-12 10:46
Panstwo K w PGK to betony nie do ruszenia ciekawe co Prezes ma na sumieniu ze boi się ich ruszyć ze stołkow bo to jak się oni zachowuja i co robią to przekracza wszystkie normy przyzwoitości
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+5 # RE: Tak trzymaćzły 2015-10-07 21:16
Próżna nadzieja. Burmistrz wie, że kiedyś przestanie być burmistrzem. Wie też, że może być nim każdy - od muzykanta do profesora. A może kiedyś ktoś z tej rodziny K. nim będzie i co wtedy? Polityka.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
-22 # RE: Ponad 260 000 zł na fanaberie BurmistrzaTomasz Kopera 2015-10-06 20:25
Nie będę występował w roli adwokata burmistrza ale burmistrz realizuje swoją wizję urbanistyczną miasta ,którą większość mieszkańców poparła dając mu mandat burmistrza i jest to jego prawo.W porównaniu z wydatkami poprzednika i jego dworu w kwotach idących w miliony na świetlice wiejskie to kwota ta nie jest oszałamiająca.O sobiście przeznaczył bym ją jednak na zakup terenów inwestycyjnych ale nie ma takiej woli większości pozostałych radnych.Wielu zdaje się także zapominać za czyich kadencji doszło do wygenerowania długu który teraz spłacamy a który to dług powoduje ,że w kasie miasta pustki. Szkoda ,że o fanaberiach burmistrza nie pisano przez 16 ostatnich lat..
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+36 # RE: Ponad 260 000 zł na fanaberie BurmistrzaBogdan Fatel 2015-10-06 23:16
Fontanna i zagospodarowani e placu tak się mają do "Wizji urbanistycznej" jak niektórzy radni do polityków. Z tego co wiem to obecny burmistrz w trakcie poprzedniej kadencji nie siedział na Teneryfie popijając Takaronte Muskat tylko był radnym poprzedniej kadencji . I ja nie zapomniałem za czyjej kadencji doszło do takiego zadłużenia gminy . Powinien Pan również wiedzieć , że burmistrz jest władzą WYKONAWCZĄ a ustawodawczą jest Rada Miejska . To wy RADNI zgodziliście się na takie przeznaczenie środków więc proszę tego nie nazywać "fanaberią burmistrza" bo jest to fanaberia lub głupota Rady Miejskiej która jak widać jednogłośnie przegłosowała ten ...... pomysł
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
-4 # RE: Ponad 260 000 zł na fanaberie Burmistrzakac 2015-10-06 16:41
fanaberią to było glosowanie na byłego burmistrza w wiekszości przez elektorat z podmiejskich wiosek
narobił długów i zniknął niech płaca ci co na niego głosowali albo ci co pozostali w radzie ..... a 260 tys co to za kwota przez lata kasa szła na chodniki na wsi czas na miasto wreszcie
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+16 # BURMIOJUSTYNA 2015-10-06 19:36
No wiesz,ale jak zniknął -to jest ekspert od finansów w moim mieście ŁODZI.To nowy dyrektor KRUS W ŁODZI,w całym mieście nie było takiego drugiego specjalisty, he he he -żenada.PSL ciepłe posadki przed wyborami w których nie mają szans koleszkom rozdaje.Co to za państwo???
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
-17 # Te:Roma 2015-10-06 12:28
Myślę, że to świetny pomysł, Opoczno zatrzymało się w swoim wizerunku w latach 80' . Jeżdzę sporo po Polsce i dużo mniejsze miasteczka wyglądają o niebo lepiej od Opoczna. Warto Panie Burmistrzu, życzę powodzenia i wielu nowych pomysłów
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
-8 # CIĘŻKO NIE OBRAŻAĆ!!!GRUBY LOLO 2015-10-06 11:21
Jak w tytule. Wy... obywatele. A na co mają iść pieniądze? Na świetlice, dożynki i festyny żeby Zdzichu albo Grzechu mogli wstawić tłustą kiełbasę dla ciemnego tłumu a reszta "sponsorów" mogła powiesić obskurny baner. Założę się, że wielu krytyków obecnego burmistrza długie godziny moczyło swoje 4 litery w odnowionym zalewie. A czy ktoś z wyznawców Jana Dzielnego był ostatnio na placu Kościuszki w Tomaszowie? Jak nie to polecam. Administratorow i również. Zastanowicie się wtedy czy warto się czepiać modernizacji takich miejsc jak zalew, MDK, rondo i inne. A smutna prawda jest taka, że najbardziej krytykują Ci którym już niewiele czasu zostało bo nic innego w życiu nie potrafią. Panie Burmistrzu, poproszę jeszcze kilka placów zabaw [takich bez piachu], parkingi i LEDowe oświetlenie mostu na obwodnicy. A co?! Niech nas widzą, niech ich boli.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+9 # to nie zasługa obecnego burmistrzamagda 2015-10-07 11:36
Zalew nie jest zasługą obecnego burmistrza tylko zakończenie prac przy zalewie nastąpiło za jego kadencji co oczywiście wykorzystał, że dzięki niemu jest zalew naiwność ludzka nie zna granic.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
-2 # re:Ania 2015-10-07 11:52
Mylisz się, to JEST zasługa obecnego Burmistrza, ponieważ to on jako jeden z niewielu , kiedy był jeszcze radnym walczył o ten zalew, inaczej byłby zasypany. Również rozpoczęcie robót przy zalewie bylo jego inicjatywą, w poprzedniej kadencji.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
0 # zalewvioletta 2015-12-06 18:46
Jesli chodzi o zalew to jest to zbiornik retencyjny gdzie jest zakaz kąpieli ale szanowny Pan burmistrz zapomniał powiedzieć by się nie narazić
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
0 # RE: zalewRedakcja 2015-12-07 08:40
Proszę o wskazanie przepisu, który zabrania kąpieli w zbiorniku retencyjnym lub zaprzestać szerzenia nieprawdziwych informacji.

Gdyby ogólny zakaz obejmował zbiorniki retencyjne, większość kąpielisk w Polsce musiałaby zostać zamknięta.

Poza tym Rada Miejska nie mogłaby ustanowić na zalewie miejsca wykorzystywaneg o do kąpieli, a Powiatowy Inspektor Sanitarny nie monitorowałby stanu wody w nim
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+6 # RE: CIĘŻKO NIE OBRAŻAĆ!!!Arur 2015-10-06 16:57
bardzo słusznie napisałeś! niektórym tu przydałaby się maść na bół... sami wiecie czego. również czekam na więcej!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+18 # RE: Ponad 260 000 zł na fanaberie Burmistrzadromader 2015-10-06 10:10
Wzięliby się za promocje Opoczna Południa i doprowadzenie tej przełomowej inwestycji w historii miasta do porządku, skomunikowanie jej z resztą miasta, przyciąganie podróżnych z innych miejscowości łatwością i szybkością dojazdu, zadbanie o ludzi już korzystających z tego udogodnienia. Ale jak widać, burmistrz woli żeby to była dalej dziura zabita dechami tylko z fontannami za grubą kasę. Oj był już król kostki, teraz będzie ksiażę fontann.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+15 # Zniknie połączenie z Warszawąkkk 2015-10-06 20:25
Od grudnia ma zniknąć pociąg o 5.12 z Opoczna do Warszawy. Najwcześniejszy pociąg ma dojeżdżać do Warszawy na 8.00. A co z tymi, którzy zaczynają wcześniej pracę? A miało być tak pięknie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+9 # RE: Zniknie połączenie z Warszawąantman 2015-10-07 11:43
podobnie powrotny pociąg po 22? czym będziemy wracać po skończeniu pracy na drugiej zmianie? Czy miasto robi coś w kierunku, żeby nowy rozkład był komuś przydatny a nie tylko pro forma?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
0 # RE: Zniknie połączenie z WarszawąGość 2015-10-07 09:07
Małe sprostowanie.. Najwcześniejszy pociąg ma dojeżdżać do Warszawy Zachodniej o 7:30, a do centralnej o 7:36 (z Opoczna Płd wyjazd o 6:30)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+4 # RE: Zniknie połączenie z Warszawąsielpia 2015-10-07 14:29
to i tak stanowczo za późno.......
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
-1 # RE: Ponad 260 000 zł na fanaberie BurmistrzaArur 2015-10-06 15:25
było skomunikowane i co? i nikt z tego nie korzystał więc zlikwidowali. kto ma jeździć i tak jeździ i nawet darmowymi autobusami nie zmotywujesz ludzi do tego żeby jeździli pociągami. z tego co obserwowałem ludzie którzy dojeżdżają pociągiem do warszawy przyjeżdża na stacje samochodami, bo to wygoda i oszczędność czasu, wyobraź sobie że jedziesz autobusem np spod MDK na CMK 30 minut (strzelam, nie wiem ile się jedzie ale na pewno długo) a samochodem 5 minut, różnica jest taka że możesz wstać trochę później, nie czekasz na autobus i oszczędzasz czas, a dla kogoś kto poświęca minimum 1,5h na dojazd do pracy to znacząca kwestia.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+13 # RE: Ponad 260 000 zł na fanaberie Burmistrzalol 2015-10-06 18:43
Skoro nie znasz tematu to po co zabierasz głos w tak ważnych sprawach? Tu nie ma co "strzelać", ten przystanek to nasze okno na świat i powinno być należycie traktowane i doceniane. Ludzie tam dojeżdżają rowerami, taksówkami, ratują się jak mogą, tak nie powinno być. To urząd miasta zobowiązał się w rozmowach z PKP i mieszkańcami do tego, by dbać o podróżnych i dowozić ich skoro przystanek jest tak daleko a skończyło się na postawieniu sracza w polu. To chyba za mało.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+4 # stary nic nie robiłmamuska 2015-10-06 08:18
poprzednik nic nie robił a kasa gdzies znikała to było ok?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
-7 # superksenia 2015-10-06 07:56
Bardzo dobrze Panie Burmistrzu.Tak trzymać!Zawsze znajdą się krytycy ,którym nic nie będzie pasować.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
-4 # RE: Ponad 260 000 zł na fanaberie BurmistrzaJest ok 2015-10-06 06:31
Spokojnie panowie i panie....bardzo dobrze,że tak się robi w Opocznie,a co Dzielna ma wyglądać lepiej ????Opoczno zaniedbane przez wiele lat !!!! dopiero teraz sa ludzie którzy chcą zadbac o wizerunek miasta,a i sadzę,że opocznianom będzie przyjemniej ,,,a kasa>>> założe się,że pan burmistrz doskonale sobie z tym poradzi.Panie burmistrzu głowa do góry i do przodu !!!!!!!!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+18 # RE: Ponad 260 000 zł na fanaberie BurmistrzaArur 2015-10-05 23:58
Strasznie stronniczy artykuł... szkoda panie Redaktorku ze nie wieszasz psow na tym kto zadluzyl szkołę... pewnie moderator nie przepusci tego komentarza
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
-6 # re:Ania 2015-10-06 15:41
Artykuł faktycznie bardzo stronniczy i raczej niegrzeczny tytuł. To co robi Burmistrz w celu poprawy wizerunku miasta, nie jest fanaberią tylko koniecznością, drogi "Redaktorze".
Ja niezmiernie się cieszę, że znalazł się człowiek, który ma pomysł I idzie z duchem czasów.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+10 # RE: Ponad 260 000 zł na fanaberie BurmistrzaRedakcja 2015-10-06 07:00
Temat zadłużenia szkoły i jego przyczyn był poruszany na tym portalu trzykrotnie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
-9 # RE: Ponad 260 000 zł na fanaberie BurmistrzaArur 2015-10-06 15:12
ale szkoda, że tak ćiśniesz na burmistrza i radnych, tym bardziej jeden z pierwszych artykułów na tym portalu o ile dobrze pamiętam był o tym że lokalne media są stronnicze, a tu co? szczerze, mam to gdzieś że szkoła jest zadłużona bo ktoś tam kiedyś popełnił błąd, powinien za niego teraz odpowiedzieć a nie obciążać kasę miejską, O! osobiście 100 razy bardziej wolę żeby ta kasa została zainwestowana w wizerunek miasta niż w błędy (celowe czy nie) osób trzecich. odsłonięcie pałacyku to bardzo dobre posunięcie, przywożąc znajomych nawet nie ma im czego pokazać w Opocznie...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+9 # fanaberie w programiewnioskującypoprawnie 2015-10-05 22:59
Gwoli sprawiedliwości warto zauważyć, że nie są to fanaberie, lecz spełnianie przedwyborczych obietnic - fontanna to pierwszy krok w zagospodarowani u przestrzennym w myśl projektu, którego wizualizacją raczeni byliśmy przed wyborami. Miałoby pięknie, więc jest. Nie rozumiem z czego bierze się zdziwienie Autora?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+27 # sciaganie inwestorówmnp 2015-10-05 22:44
my panie nowy burmistrzu pamiętamy obietnice przedwyborcze. i mamy pytanie: czy fontanna to działania promocyjne, których celem jest przyciągnięcie grup inwestorów, lub chociaż jednego inwestora, który utworzy nowe miejsca pracy? jeżeli tak to te wydatki opisane w artykule są uzasadnione. jeżeli nie to zrobił pan z gęby zakończenie pleców i puszcza pan, brzydko pisząc, bąki... , które wysadzą pana i wielu radnych ze stanowisk za 4 lata.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+19 # FanaberiaSpłacamy 2015-10-07 01:08
Opoczno jest zadłużone wszyscy, przypisujemy to oczywiście byłemu burmistrzowi. Nowy burmistrz stawia fontannę za niebotyczną cenę, pytanie skąd na to pieniądze?. Kurtyna opadła, pani Zięba zaprzyjaźniła się z panem burmistrzem przed wyborami, rozdała parę kiełbasek, żeby głosować na Rafała i ba jest vice burmistrzem. Przed tym jak pan Śliwka został dyrektorem biblioteki można było go zobaczyć na zdjęciach z panem Rafałem przy zalewie i ba jest dyrektorem. Teraz czas na pana Knopa, pan burmistrz wykorzystała jego projekt do kampanii wyborczej (zresztą bardzo stary projekt) to teraz trzeba będzie go spłacić i ma zleconko na fontannę. Jakie to wszystko proste i logiczne. Kosto jako sponsor kampanii też się ładnie obłowił. Tylko w tym wszystkim my ludzie mieszkający w Opocznie nic nie mamy do kieszeni. Młodzi nie mają pracy ani rozrywki, gdzie to kino?. Pogłoski były i się zmyły, pan Miękus pokazał się na fotkach, że kino w planach i klop.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
-12 # sciaganie inwestorówMarian 2015-10-06 14:03
Wszystko trzeba robić małymi kroczkami, rozliczać będziemy za 4 lata teraz powinniśmy wspierać i cieszyć się z tego ,że coś jest robione i ktoś chce to zrobić.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować

Reklama

Przeczytaj również: